DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Stratejik Yönetim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 508
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bir şirketin uzun dönemli bölgesel, ulusal veya uluslar arası performansını belirleyen, yönetimsel kararları, aktiveleri, tepkileri ve ilişkileri ifade etmek, yorumlamak ve yönetmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • günümüzün karmaşık ve sürekli değişen pazarlarında nasıl rekabet üstünlüğü yaratacaklarını anlarlar.
  • örgütsel hedeflerini tanımlamayı öğrenirler.
  • örgütsel hedeflere ulaşmak için gerekli olan stratejik araçları geliştirmeyi öğrenirler.
  • firmanın örgütsel hedeflerine ulaşması için stratejik araçları nasıl kullanmaları gerektiğini öğrenirler.
Ders Tanımı Bu ders örgütlerde stratejik yönetim ve işletme politikası ile ilgili konuları içerir
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Χ
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Stratejik yönetim dersi ders izlencesinin tanıtımı; Video: TED.com
2 Strateji nedir ?; Stratejik Yönetimin Temel Kavramları Porter, M. 1996. What is strategy? HBR, Vol. November-December, 61-78.
3 Çevresel Tarama ve Endüstri Analizi Vaka(lar) ve Sınıf İçi Çalışmalar
4 İç Tarama; Örgütsel Analiz; Grup içi ve sınıf içi tartışmalar Vaka(lar) ve Sınıf İçi Çalışmalar
5 Çevresel Tarama PESTEL ANALİZİ Vaka(lar) ve Çevrimiçi Örnekler
6 Strateji Oluşturma: Durum Analizi ve İşletme Stratejisi; SWOT / TOWS Matrisi ve İşletme Stratejileri; Misyon / Vizyon Vaka(lar) ve Sınıf İçi Çalışmalar
7 Strateji Oluşturma: Kurumsal Strateji, Örgüt Kültürü Vaka(lar) ve Ödev sunumları
8 Strateji Oluşturma: BCG Matrisi Vaka(lar) ve Çevrimiçi Örnekler
9 Strateji Uygulama: Eylem için Organizasyon; Grup içi ve sınıf içi tartışmalar Proje sunumları
10 Ara Sınav Vaka(lar) ve Ödev sunumları
11 Değerlendirme ve Kontrol; Grup içi ve sınıf içi tartışmalar Vaka(lar) ve Ödev sunumları
12 Balanced Score Card
13 ÖĞRENCİ SUNUMLARI: STRATEJİK YÖNETİM PROJESİ Grup Sunumları
14 ÖĞRENCİ SUNUMLARI: STRATEJİK YÖNETİM PROJESİ Grup Sunumları
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı

İlgili makale, kitap ve dergiler.

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
35
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
40
Final Sınavı
    Toplam
223

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Eğitim süresince edindikleri bilgi ve beceriler ile kendi profesyonel değerlerine, bağlı oldukları kuruma ve lojistik sektörünün gelişimine katkıda bulanabilmeli, kurum ve sektördeki değişimi yönetebilmeli

X
2

Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki güncel işletme ve teknoloji uygulamaları ile analiz ve strateji geliştirme yöntemleri hakkında yetkinliğe sahip olmalı

X
3

Aldıkları disiplinlerarası dersler ile tedarik zinciri yönetimini bilgi teknolojileri ve yenilikçi süreçler ile birleştirerek fırsatlar yaratabilmeli

X
4

Küresel lojistik ve tedarik zinciri konuları üzerinde çalışarak yaratıcı çözümler geliştirme ve proje yönetimi bilgisini kullanarak bunları hayata geçirme yeteneklerini edinmeli

X
5

Problem ve vaka analizi tabanlı öğrenme ile etkin bir lojistik ve tedarik zinciri yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri edinmeli

X
6

Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analiz edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli

X
7

Akademik alanda çalışmalara devam ediyorlarsa lojistik uygulamalarıyla ilgili yeterli bilgi sahibi olmalı; sektörde çalışıyorlarsa kavramsal konularda yeterli donanıma sahip olmalı

X
8

Araştırma alanı kapsamında uygun araştırma sorularını belirleyebilmeli, bu alanda gerekli yöntemleri kullanarak etkin bir çalışma yürütebilmeli ve araştırma sonuçlarını sektörde veya akademik alanda uygulayabilmeli

X
9

Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli ve gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli

X
10

Aldığı sektör odaklı eğitim sayesinde, lojistik ve tedarik zinciri konularında alanlarında uzman kişiler olmalı

X
11

Yurtiçi ve yurtdışı doktora çalışmalarına devam edecek donanıma sahip olmalıdır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest